לגבי בישול מחלל שבת, דעת הרבה פוסקים שזה אסור אף בדיעבד, ואף אם אפשר לצדד להקל מחמת צירופים רבים שיש כאן, זה עדיין לא לכתחילה. ולכן לא הבנתי איך אפשר להמליץ על זה.
אגב, כשרות העד"ח הרב לנדא והרב רובין מצהירות שהן מקפידות על כך, וגם לדעת השו"ע.
א. מובא כדעה בפתחי תשובה ולא בשולחן ערוך
ב. לא כל הגופים שציינת מקפידים על זה. וגם אלו שכן ממש לא באופן גורף.
ג. אנחנו נצמדים לנהלי מהדרין של הרבנות הראשית לישראל, שם לא הוכרע כך .
ד. עשה לך רב והסתלק מהספק.
התשובה התקבלה מהרב משה כ"ץ
בתאריך יז תמוז התשפה
ונכונה לעת כתיבתה, לאחר זמן יש להתעדכן שנית.
רוצים לדעת מה אנחנו ממליצים היום ולא להסתמך על תשובה ישנה? יש לעיין ברשימת המומלצים המעודכנת, בקישור זה
כדי לקבל מענה זמין, לשמוע ולהתעדכן על עולם הכשרות הצטרפו לקבוצות הווצאפ שלנו.
להצטרפות לחצו כאן