שלום רב,
האם איסור בלוע מתפשט בלי סוף?
למשל- אם בושל איסור בסיר עם כף ואחרי שהות של זמן מה מכשירים את הסיר והכף האם מחזיקים שכל המטבח צריך הכשרה משום שכל מה שבא במגע של בישול עם הכף והסיר נאסר כמוהם וכך הלאה עד אין סוף?
אם אכן כך, מדוע בטומאה בחולין יש ראשון ושני ולא עוד ובאיסור יש התפשטות אין סופית?
האם ישנה מחלוקת בענין זה?
תודה
שלום וברכה
המקרה לא ממש ברור, אבל הכלל ההלכתי הוא שאין 'נט בר נט' באיסורים, ולכן אפילו לאחר שעבר כמה וכמה בליעות נחשב עדיין כבליעת איסור.
אין כאן דמיון לטומאה, משום ששם מדובר על ענין רוחני, ואילו כאן בליעת האיסור הינה טעם ממשי, שכל עוד הוא מופיע במאכל הוא אסור אפילו אם עבר גלגולים רבים.
אלו העקרונות, אולם כמובן שיש כללים הלכתיים נוספים שיש להתחשב בהם, כמו ביטול בשישים, אינו בן יומו וכדומה, לכן כדי לקבל תשובה אמיתית יש לפרט את השאלה במלואה.
© כל הזכויות שמורות לכושרות