זה תלוי במחלוקת אשכנזים וספרדים וגם בין הספרדים יש מחלוקת בין הרב עובדיה זצ"ל והרב אליהו זצ"ל.
זה גם תלוי כיצד השתמשו בכלי.
יש דעה כזאת בשו"ע או"ח ס' תנ"א ס' כ"א. עיין שם במ"ב ס"ק קי"ח שיש בזה מחלוקת. עם כל זה , גם מי שמתיר לא מתיר עבור כלי שבלע בחם של יד סולדת בו אלא רק בכלי ששה בו חמץ 24 שעות.
איך עושים את זה- "מילוי ועירוי": מכניסים לתוך מים (כך שהמים מכסים את כל הכלי) ומחליפים את המים אחרי יותר מ24 שעות , ועושים את זה 3 פעמים (לא חייב להיות רצופים).
ויש אפשרות להגעיל במים רותחים.
עיין עוד :
© כל הזכויות שמורות לכושרות