שלום וברכה
ראשית: אין כאן ביטול איסור לכתחילה משתי סיבות:
א. אין כאן וודאות גמורה של איסור, ומכיון שלרוב הדעות איסור "ביטול לכתחילה" הינו מדרבנן - ספק דרבנן לקולא.
ב. איננו מבטלים את גוף התולעת, שהרי אנו מוציאים אותו בסינון, אלא מבטלים את טעמה. ומכיון שטעמה של התולעת פגום לדעת רבים מן הפוסקים - אין כאן ביטול איסור לכתחילה. אולם למען האמת ההנחה שעומדת בבסיס השאלה אינה נכונה: אין אפשרות ריאלית לנקות עלי ירק ותבלינים שאינם מפוקחים על ידי השרייה ושטיפה, אלא צריך לכך מומחיות וטרחה רבה. ולכן המקרה גם כאן דומה לבישול הדבר שהתירו.
© כל הזכויות שמורות לכושרות