יש בזה מחלוקת הפוסקים האחרונים: היד הודה אוסר משום שלא אומרים ספק דרבנן ב"דבר שיש לו מתירים" (כלומר מכיוון שאם תחכה כמה זמן תצא מהספק, אז לא מתירים עכשיו) הצל"ח (נודע ביהודה) ועוד פוסקים סוברים שלא שייך "דבר שיש לו מתירים" במציאות כזאת שהוא יכול לעשות כך או עכשיו או יותר מאוחר. ולכן מותר. ספר יוסף דעת מתיר משום ספק ספקא" ספק האם הלכה כסוברים שדי בסילוק השולחן, קינוח והדחה. ואת"ל שכן צריך להמתין 6 שעות אז אולי כבר המתין 6 שעות. נראה שהדרכי תשובה נוטה להקל וכך גם פסק הרב עובדיה יוסף זצ"ל בילקוט יוסף יור"ד פ"ט:ט"ז.
התשובה התקבלה מהרב משה כ"ץ
בתאריך י"א טבת ה'תשע"ו
ונכונה לעת כתיבתה, לאחר זמן יש להתעדכן שנית.
רוצים לדעת מה אנחנו ממליצים היום ולא להסתמך על תשובה ישנה? יש לעיין ברשימת המומלצים המעודכנת, בקישור זה
כדי לקבל מענה זמין, לשמוע ולהתעדכן על עולם הכשרות הצטרפו לקבוצות הווצאפ שלנו.
להצטרפות לחצו כאן