שלום וברכה. ראשית כל אני רוצה לחזור ולהדגיש ששם בתשובה 27277=http://www/kipa/co/il/ask/show.asp?id על אולמות, כתבתי שזה הנהגה, לא כתבתי שזה הלכה שכולם חייבים לנהוג בה. שהרי השולחן ערוך לא מביא הלכה זו בספרו.
הסוגיא נמצאת במסכת נידה בדף י"ז עמ א "חמישה דברים העושה אותם מתחייב בנפשו ודמו בראשו האוכל שום קלוף ובצל קלוף וביצה קלופה ...האוכל שום קלוף... אע"ג דמנחי בסילתא ומציירי וחתימי רוח רעה שורה עליהם. ולא אמרן דלא שייר בהן עיקרן או קליפתן אבל שייר בהן עיקרן או קליפתן לית לן בה."
והסבר הסוגיא הוא ששום בצל או ביצה קלופים לגמרי שלא נשאר בהם לא קליפה או שורשים אסור לאכול משום שרוח רעה שורה עליהם ואפילו אם היו מונחים בתוך כלי שסגור היטב עדיין רוח רעה שורה עליהם. והגמרא אומרת שמי שאוכל אותם מתחייב בנפשו ודמו בראשו. ספר כף החיים יור"ד קט"ז ס"ק צ"ב מביא את זה להלכה למרות שהשו"ע לא מביא את זה. ושם הוא כותב שלא בכל מצב האוכל נאסר אלא שאם הפכו את השום בצל או ביצה למאכל אזי רוח רעה לא שורה עליהם. למשל: סלט ירקות עם חתיכות בצל שום כתוש עם שמן ומלח סלט ביצים עם מיונז.
בברכה כושרות
התשובה התקבלה מהרב משה כ"ץ
בתאריך ג' ניסן ה'תשע"ב
ונכונה לעת כתיבתה, לאחר זמן יש להתעדכן שנית.
רוצים לדעת מה אנחנו ממליצים היום ולא להסתמך על תשובה ישנה? יש לעיין ברשימת המומלצים המעודכנת, בקישור זה
כדי לקבל מענה זמין, לשמוע ולהתעדכן על עולם הכשרות הצטרפו לקבוצות הווצאפ שלנו.
להצטרפות לחצו כאן