שלום, אני צריכה בבקשה את עזרתכם כדי שתעזרו לי "לעשות סדר" ולדעת מהי ההלכה
וללא "החמרות" מיותרות,כי גם כך המצב מעט רגיש..
מהן דרישות הסף" כדי שבבית שאינו שומר כשרות
הפרדה בין בשר לחלב או בכלים
אך בית "ספרדי טיפוסי"-מבשלים בעיקר בשר ולא מאכלי חלב
שאוכל להתארח ולאכול שם-בעיקר בשבת?
נאמר לי בעבר כי היות הם לא מבשלים מאכלים חלביים זה "בסדר"-מבחינת הסירים, לבקש מהם שייחדו סכין מיוחדת לבצל
ולשום?-איני זוכרת
ושנאכל בכלים חד פעמיים-האם זה מספיק??
2. לגבי פסח-מה אני עושה עם זה?
אין כלים לפסח-הכל אותו הדבר
כלים חמציים וכו'
מהי ההלכה ברמת- "דרישות סף" שאחריהן יתאפשר להתארח שם בחג בלי עגמת נפש לי או להם?
-יש לציין שאין לי שום כוונה "להחזירם בתשובה"-זו לא משפחה שלי ואני על תקן אורחת ומצד שני לא מוכנה להרגיש שאוכלת טרף וכן לא רוצה מריבות עם בן הזוג ובעלי לעתיד..
נ.ב-לא יודעת אם רלוונטי-אני באה מבית שהולך לפי שיטת "הבית יוסף"-הר' עובדיה.
- פשוט אני מרגישה שאם אשאל מלכתחילה ילכו איתי "לחומרא" ומאידך גיסא רב שאני לומדת אצלו אמונה הציע את ההצעה לעיל
לא לגבי פסח
והרגשתי שזה יותר מדי "לקולא", אבל באמת שאני לא יודעת את ההלכות הללו-ואם זה הבסיסי ועונה על דרישות ההלכה-אאמץ זאת! אשמח לעזרתכם הברוכה. בתודה!
שלום וברכה! ראשית צריך לברר שהאוכל כשר, מהשאלה אני מבין שהבעיה היא בעיקר בכלים ולא במאכלים, אך עדין יכול להיות בעיה, לדוגמא בירקות עלים צריך להקפיד לרכוש ירקות עלים עם פיקוח שלא ימצאו חרקים. 1. בנוגע לכלים בתנור שמשמש לבשרי וחלבי, כאשר בדרך כלל לא עושים חלבי, את יכולה להקל ואין בעיה לאכול מאכלים שנאפו או התבשלו בתנור. 2. סכין לדברים חריפים, תנהגי כמו שאמרת, כלומר תבקשי שייחדו סכין פרווה לחיתוך דברים חריפים , או לכל הפחות שיחתכו את המאכל החריף בסכין בשרית לארוחה בשרית ובסכין חלבית לארוחה חלבית, כדי למנוע בלבול טוב לייחד סכין פרווה לחיתוך בצל. במידה ואת נתקלת בבעיה שלא הקפידו על החיתוך כמו שצריך, כיון שבישול חלבי לא מצוי וסתם כלים אינן בני יומן ואת ספרדיה, מכל הנתונים האלו את יכולה להקל ולאכול את המאכל הבשרי גם אם נחתך בסכין חלבית (הרב עובדיה פוסק על פי דעת השו"ע שאם הסכין לא היתה בת יומא, הבצל לא הופך להיות בשרי). 3. לגבי הכלים בהם את אוכלת, אפשר לבקש כלים מיוחדים בשבילך,ובדיעבד אם מגישים לך בכלים הרגילים, המאכל לא נאסר ואת יכולה לאכול, כיון שבישול חלבי לא מצוי וסתם כלים אינן בני יומן. 4. תבניות בישול וסירים, כיון שבישול חלבי לא מצוי וכיון שדעת השו"ע בסתמא שדבר חריף לא מעורר את הטעם בכלי שאינו בן יומו, את יכולה לאכול מהמאכלים שהתבשלו בכלים אלו. במידה ומדוב בכלי זכוכית את יכולה להקל לכתחילה כדעת הרב עובדיה שזכוכית לא בולעת ומותר לאפות בה גם בשר וגם חלב. 5. לגבי טבילת כלים יש מקלים שהטבילה היא חובה על בעל הבית ובדיעבד את יכולה לסמוך על זה. 6. כל מה שכתבתי הוא בהנחה שאין מוכנות לבוא לקראתך, במידה ורוצים לבוא לקראתך ההדרכה תשתנה. 7. אני מקווה שהתייחסתי לכל הנקודות. במידה ויש לך עוד שאלות אשמח לעזור.