שלום וברכה
להבנתי הגר"ע יוסף אוסר לכתחילה את המלח רק משום שהוא נחשב כרותח, או משום שיחשב כמי פירות, אך לא משום שחשש לכך שנחשב כמים. ומשום כך הוא אוסר לערב מלח גם במצה רגילה שאין בה מי פירות. ואם כן אין כל ראיה שאכן דבר הנוצר מן המים נחשב כמים.
עוד נראה מדבריו שאין זה דין, אלא מנהג שנהגו לגבי המלח שלא להוסיפו. ויתכן ששאר הדברים שאינם בכלל המנהג אין מניעה להוסיפם.
אדגיש שאין זו עמדתינו, אלא באתר אנו מציגים מאמרים מקצועיים המבארים את הדעות השונות לטובת המעיינים.
© כל הזכויות שמורות לכושרות