השיעור עוסק בהיבטים הרוחניים של האכילה, ובפרט במושג 'העלאת ניצוצות' דרך אכילה בכוונה ראויה ובתשובה מאהבה. הוא מדגיש את תפקידם של צדיקים בבירור ניצוצות הקדושה שבאוכל, ואת חשיבותה של ברכת המזון כזמן מיוחד לתיקון רוחני זה. השיעור מסביר כיצד ניתן לתקן גם אכילה שנעשתה במחשבה נמוכה או 'אכילה גסה' על ידי תשובה וכוונה מחודשת, והופך את הפשע לשפע של טובה וברכה.