לחם חמץ: מומלץ להשתמש בפיתות שאינן מתפוררות. מותר לאכול רק עד סוף זמן אכילת חמץ.
מצה רגילה: מעיקר הדין מותר בליל שבת, ויש מחמירים להימנע.
מצה מבושלת: כדי שברכתה תהיה המוציא צריך להכניס למים רותחים יותר משליש מצה בכלי המונח על האש (סיר או תבנית). ללחם משנה יש לבשל מצה שלימה.
מצה עשירה: מצה שנילושה בשמן או מיצי פירות במקום מים. לדעת רוב הפוסקים כדי שברכתה תהיה המוציא צריך לאכול 4 ביצים (כ-3 מצות). ודעת האגרות משה שמכיון שקובע עליה את סעודת השבת ברכתה המוציא גם אם אינו אוכל הרבה.
לחם חמץ: מומלץ להשתמש בפיתות שאינן מתפוררות. מותר לאכול רק עד סוף זמן אכילת חמץ.
מצה מבושלת: כדי שברכתה תהיה המוציא צריך להכניס למים רותחים יותר משליש מצה בכלי המונח על האש. ללחם משנה יש לבשל מצה שלימה. יש נמנעים מאכילת מצה מבושלת בערב פסח (מהבוקר), והמשנה ברורה חשש להם.
מצה עשירה: מצה שנילושה בשמן או מיצי פירות במקום מים. לדעת רוב הפוסקים כדי שברכתה תהיה המוציא צריך לאכול 4 ביצים (כ-3 מצות). ויש סוברים שכאשר קובע את סעודתו עליה ברכתה המוציא (אגרות משה).
לחם חמץ: מומלץ להשתמש בפיתות שאינן מתפוררות.
מצה רגילה: מעיקר הדין מותר בליל שבת, ויש מחמירים להימנע (הגר"מ אליהו).
מצה מבושלת: כדי שברכתה תהיה המוציא צריך להכניס למים רותחים יותר משליש מצה בכלי המונח על האש (סיר או תבנית). ללחם משנה יש לבשל מצה שלימה.
מצה עשירה: לדעת רוב הפוסקים כדי שברכתה תהיה המוציא צריך לאכול 4 ביצים (כ-3 מצות). ויש סוברים שכאשר קובע את סעודתו עליה ברכתה המוציא (על כך סמך בילקוט יוסף במקום הצורך).
לחם חמץ: מומלץ להשתמש בפיתות שאינן מתפוררות. מותר לאכול רק עד סוף זמן אכילת חמץ.
מצה מבושלת: כדי שברכתה תהיה המוציא צריך להכניס למים רותחים יותר משליש מצה בכלי המונח על האש. ללחם משנה יש לבשל מצה שלימה.
מצה עשירה: לדעת רוב הפוסקים כדי שברכתה תהיה המוציא צריך לאכול 4 ביצים (כ-3 מצות). ויש סוברים שכאשר קובע את סעודתו עליה ברכתה המוציא (על כך סמך בילקוט יוסף במקום הצורך).