גריסים / גריסי פנינה

הנגיעות בגריסים מצויה בין הגרגירים ולא בתוכם. חלק מהחרקים קטנים ביותר וחלקם גדולים. כשחרקים קטנים ביותר מעורבים בין הגרגרים, קשה למצוא אותם וצריך לברור באיטיות רבה. 

הברירה המקובלת - מפזרים את הגריסים על גבי משטח, ומעבירים אותו מעט מעט תוך התבוננות בין הגרגירים. 

הברירה המומלצת - כשבגריסים מעורבים חרקים קטנים מאוד קשה מאוד לזהות אותם בברירה המקובלת, ולכן אנו ממליצים מאוד להקדים לברירה זו תהליך של סינון: 

שלב א' - לנער את הגריסים במסננת בעלת חורים קצת יותר קטנים מהם, אם ישנם חרקים קטנים נוכל לראות אותם כעת בנפרד על גבי המשטח התחתון. במידה ונופלים חרקים קטנים על המשטח, ישנו קושי גדול לברור את הגריסים מהחרקים ואנו ממליצים לא להשתמש בהם.

שלב ב'- את הגריסים שנותרו במסננת מפזרים על גבי משטח, ומעבירים מעט מעט תוך התבוננות בין הגרגירים. כעת החשש שלנו הוא רק לחרקים גדולים יותר והברירה יכולה להיות מהירה יותר. אם נמצאו חרקים בשלב זה יש להסירם, ולאחר שמסירים את כולם אפשר להשתמש בגריסים.

 הערות:


  1. צבע משטח הברירה - מומלץ לברור על משטח בצבעי כתום או תכלת. חום, שחור ולבן אלו צבעים של חרקים פוטנצייאלים ומשטח בצבע זה עלול להקשות על זיהויים.
  2. כדי להמנע מסחורה נגועה, כבר בעת הרכישה כדאי להתבונן באריזה ולבדוק שאין בה חורים, שאין בתוכה קורים או בתחתיתה פירורים קטנים, תופעות אלו עלולות להעיד על נגיעות.
  3. אם לאחר הברירה נותרו קטניות שלא השתמשנו בהם - אפשר לאחסן במקרר או במקפיא, ולהשתמש בפעם הבאה ללא צורך בבדיקה נוספת.
  4. אריזות ואקום - אם האריזה שלימה ולא נכנס לתוכה אויר - מותר להשתמש בתכולתה ללא בדיקה. אחרי פתיחת האריזה ניתן לשמור את התכולה במקרר לאורך זמן ואין צורך לברור שוב.

 

© כל הזכויות שמורות לכושרות