בצל לבן / סגול

בבדיקות עדכניות וממושכות שנערכו במעבדות המחקר של "כושרות" ובמקומות נוספים עלתה תמונה בעייתית ביחס לבצל היבש. מתברר, שברוב המוחלט של הבצלים קיימת נגיעות של חרקים שונים. בדרך כלל מדובר בנגיעות חיצונית בלבד, על קליפת הבצל ותחתיה (בינה ובין הבצל) מצויים עשרות רבות של חרקים קטנים, כאשר ישנם רווחים בין גלדי הבצל חרקים אלו עלולים לחדור גם ביניהם. 

באחד משלבי התפתחות החרקים המצויים בו - צבעם דומה לצבעו של הבצל ולכן בדיקה בעין שאינה מקצועית לא תמיד תצליח לזהות את החרקים, על כך נוסף הקושי למצוא היכן הם מסתתרים בין הגלדים. 

צורת ניקיון הבצל:

  1. יש להסיר ולהשליך את הקליפה החיצונית (חומה או לבנה) יחד עם גלדו החיצוני של הבצל, עליהם מצויים מרבית החרקים.
  2. כדי לוודא שבעת הקילוף לא עברו חרקים מן הקליפה אל הבצל - לאחר הקילוף יש לשטוף את הבצל תחת זרם מים חזק. (אין צורך להשרות במי סבון). 
  3. בחלק העליון של ראש הבצל מתקבצים חרקים רבים, לכן יש ולהסיר את החלק העליון של ראש הבצל (לא השורשים) בעומק כ- 1 ס"מ. 
  4. כעת יש להתבונן על חלקו העליון של הבצל, אם הגלדים מהודקים זה לזה החרקים לא יכולים להכנס ביניהם ואין צורך בפעולה נוספת. 
  5. כאשר ישנם רווחים בין גלדי הבצל - יש צורך להפריד את כל הגלדים, ולאחר מכן לשטוף אותם היטב תחת זרם מים חזק. (אין צורך במי סבון). בבצלי "תאומים" צמודים זה לזה יש רווח ביניהם שבו עלולים לחדור חרקים, יש להפרידם ולשוטפם (במידה והגלדים בתוכם מהודקים אין צורך להפריד את חלקי הבצלים עצמם).

 

 הערה:


בצל שנבט ממנו גבעול ירוק - הגבעול עלול להיות נגוע בחרקים רבים, ככל ירק עלים. יש לחתוך את הגבעול מעל פני הבצל, ולא להשתמש בו.

 קישורים נוספים


לתוצאות בדיקת בצל לבן לחץ כאן 

  תמונות וסרטונים להמחשה


 

 


 

 

 

 


© כל הזכויות שמורות לכושרות